REC0170462 |
l'Acompanyament de l’activitat autònoma a l’escola bressol: joc i moviment |
2023-2024 |
Curs. Educació Infantil |
|
|
|
1/7/2024 - 5/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
SIND FETE-UGT |
|
Rambla del Raval, 29-35. (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
FETE_UGT
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
190
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El que pretén aquest curs és que els alumnes aprofundeixin en el coneixement de l’activitat autònoma de l’infant i en com acompanyar-la, de manera que l’infant pugui gaudir de la pròpia activitat en un ambient segur que sigui la base per a un creixement equilibrat, saludable i que promogui un sentiment sòlid de competència.
La metodologia de treball:
En les sessions presencials combinarem l'exposició de continguts conceptuals, reflexions i exemples quotidians amb la visualització de vídeos, fotografies, la conversa en gran grup i petites tasques d’observació i profundització en petit i gran grup.
Per les hores de treball autònom es proposa la lectura d’articles relacionats d’autors referents i la revisió del nou currículum d’educació infantil, que anirem relacionant amb els conceptes i reflexions de les sessions presencials. També es proposa la visualització d’un documental sobre el moviment lliure. Tots els materials seran facilitats per la formadora i les lectures aniran acompanyades de preguntes concretes per assimilar i compartir-ne les idees que en sorgeixin .
Es realitzaran 5 sessions de 4h, de docència presencial i 10h de treball autònom.
Al llarg del curs, s'anirà facilitant tot el material, així com fent el seguiment de tot el treball personal dels alumnes, resolent dubtes, i efectuant les correccions
- Cost: 190
- Difusió: web i rètols a les escoles i instituts
|
| |
Objectius |
Gràcies a aquest curs, l’alumne serà capaç de conèixer i comprendre amb més profunditat el desenvolupament motor i
el desenvolupament de la manipulació i el joc dels infants (activitat autònoma) de zero a tres anys i com acompanyar
aquesta activitat afavorint el sentiment de competència, els aprenentatges i les relacions socials positives en la
quotidianitat de l’escola bressol.
- Comprendre com influeix la presència de l’adult en l’activitat de l’infant i en el seu sentiment de competència.
- Conèixer el desenvolupament motor autònom i com acompanyar-lo.
- Conèixer el desenvolupament de la manipulació i el joc simbòlic i com acompanyar-lo.
- Reflexionar i revisar els espais, materials i organització de l’escola bressol a la llum de l’activitat autònoma i les
cures de qualitat.
- Aprofundir en els límits com a forma de cura i les formes de comunicació i abordatge de les situacions difícils
més comunes a l’escola bressol.
|
| |
Continguts |
Sessió 1: La presencia adulta per a un infant
competent. Les bases de l’activitat autònoma en la
relació adult-infant.
- L’infant capaç. Què vol dir i què implica.
- La presencia adulta i la seva influència en l’infant.
- Organització quotidiana, rutines i cures de qualitat.
Sessió 2: Desenvolupament motor autònom a
l’escola bressol. Acompanyament, espais,
materials i situacions quotidianes.
- Desenvolupament motor autònom.
- Espais, materials i aparells per al moviment.
- Acompanyament adult i situacions quotidianes a l’escola bressol.
Sessió 3: El joc autònom de l’infant.
Desenvolupament de la manipulació i joc simbòlic.
- El joc autònom de l’infant. Què vol dir?
- Desenvolupament de la manipulació i el joc simbòlic.
- La Panera dels Tresors i el Joc Heurístic a la llum de l’activitat autònoma
Sessió 4: Acompanyament a l’activitat autònoma.
Paper i tasques de l’adult. L’infant que no juga.
- Espais i materials (alguns exemples d’escoles i projectes)
- Acompanyament de la persona educadora per un joc autònom. Paper i tasques de l’adult.
- L’infant que no juga. Possibles causes i com ajudar-lo a recuperar el gaudi de la pròpia acció.
Sessió 5: Situacions difícils durant el joc autònom.
Comunicació i límits com a forma de cura i
recolzament a l’infant
- Situacions difícils durant el joc autònom.
- Mirada cap a l’infant i comunicació respectuosa.
- Els límits com a forma de cura. Reflexions i eines.
|
| |
Formador/a |
Romina Perez Toldi
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament:
Mitjançant la participació i la realització satisfactòria de les activitats que el formador o formadora proposi a les
sessions.
Activitats:
- Activitats d’observació de vídeos i fotos relacionades amb el joc i el moviment.
- Activitats d’anàlisi i reflexió en petit i gran grup.
- Activitats de lectures compartides i revisió bibliogràfica.
- Experiències compartides i supòsits.
La professora s’assegurarà de que totes les alumnes participin en les activitats proposades i les tasques relacionades.
Tots aquests punts són de confecció obligatòria i s’han de realitzar de forma correcta.
Avaluació del grau de satisfacció:
En finalitzar l’acció formativa, es passarà a tots els assistents un qüestionari de satisfacció en el qual hauran de respondre a diferents qüestions entre elles, el grau d’assoliment dels objectius del curs
i si els coneixements i la pràctica assolits mitjançant el curs són transferibles a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Certificaran tots aquells alumnes que:
Hagin assistit al 80% de les hores impartides.
Acreditin que les tasques s'han realitzat de manera satisfactòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Tècniques i mestres d'educació infantil
|
| |
E-mail |
eduformugt@catalunya.ugt.org
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
08/07/2024 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
divendres |
12/07/2024 |
|
|
|
| |